רבות כבר דובר על החיסכון ביבוא מסין: כוח האדם הזול, רכישה ישירות מהיצרן ללא מתווכי אמצע וניצול שער הדולר הנמוך ,כל אלה מהווים סיבות מספיקות למציאת ספק חליפי לספק המקומי.
יחד עם זאת יבוא טומן בתוכו סיכונים רבים, שני סיכונים עיקריים המטרידים רבות את ציבור היבואנים הם:
1. רמייה
2. בעיית איכות
רמייה: רמייה הינה גניבה לכל דבר, לדוגמה מצב בו מועבר תשלום אל הספק ולאחר העברת התשלום נעלמים עקבותיו של הספק ולא נתקבלת כל סחורה או מוצר.
בעבודה מול ספקים סיניים יש להבדיל בין שני סוגים עיקריים של ספקים: יצרנים וספקים (בד"כ של מוצרי Brand לדוגמה: ליוויס ,משקפי אוקלי, סוני פלייסטישיין וכו...)
בסוג הראשון של הספקים מקרי הרמייה הינם מקרה נדיר, בד"כ מדובר ביצרן בעל מפעל גדול ומחזור יצור של מיליוני דולרים המעוניין ביצירת קשר שוטף עם הלקוח ולא בקשר חד פעמי ומודע לכך כי היקף ההזמנה הראשונית הינו קטן יחסית ובא לבדוק את איכות מוצריו ,שירות הלקוחות ואמינותו של הספק ועל כן הסיכוי לרמייה במקרה זה הוא קטן.
לעומת זאת בספקי מוצרי Brand המקרה הינו מסובך יותר: ספקים אלו הינם בד"כ One Man Show המפעילים את בית העסק מן המחשב הביתי וקשה לדעת אם עומד מאחור איש עסקים או ילד סיני המעוניין "לתת מכה" ולהעלם.
דרכי זיהוי נוכלים: אחת הדרכים הפשוטות ביותר שיבואנים אינם נוטים לתת לה תשומת לב מספקת היא המייל המתקבל מהספק: חשוב מאוד לשים לב לחתימת הספק בתחתית המייל,כלומר:
האם החתימה כוללת פרטי קשר רבים ,האם הספק מנסה להסתיר את מיקומו האם המייל "מרגיש" אותנטי, דוגמה לחתימה אותנטית ניתן לראות מטה:
John
Shenzhen Yufengda EL CO.,LTD
ADD: 3/F, Zhixiang Building, Liuxian Second Road, 71 District, Baoan, Shenzhen City, Guangdong Province. China
TEL: +86 755 27661015
FAX: +86 755 27661015
http://www.pop-yfd.com;
http://yfd-el.en.alibaba.com/
MSN: xujiangjiang@hotmail.com
ניתן לראות כי הספק מספק פרטי קשר מלאים הכוללים כתובת מלאה, דרכי תקשורת באמצעות פקס,טלפון ,מייל ,msn כמו כן מצויין אתר החברה בו ניתן לאמת את הפרטים הנ"ל.
בעוד שבחתימה מטה ניתן לראות כי כמעט שאין פרטים מזהים, מיקום הספק אינו ידוע ויהיה קשה מאוד לאמת את קיומו:
best regard
john
newestpopular.co.,ltd
בנוסף יש לשים למהירות התגובה של הספק:
נהוג להשיב למייל בד"כ לא יאוחר מ-24 שעות (מלבד ימי ראשון בהם העולם המערבי וסין נמצאים במנוחה), במידה ולא מתקבלת תגובה במהלך יממה ישנה סיבה לחשש: יכול להיות שהספק אינו בעל מחלקת שירות לקוחות או מכירות הדואגת להשיב למיילים של הלקוחות (ספק יחיד העובד מהבית) וכו...
במאמרנו הבא נסקור דרכי תשלום הנהוגות ביבוא וכיצד ניתן להתגונן על ידם ממעשי רמייה.
יחד עם זאת יבוא טומן בתוכו סיכונים רבים, שני סיכונים עיקריים המטרידים רבות את ציבור היבואנים הם:
1. רמייה
2. בעיית איכות
רמייה: רמייה הינה גניבה לכל דבר, לדוגמה מצב בו מועבר תשלום אל הספק ולאחר העברת התשלום נעלמים עקבותיו של הספק ולא נתקבלת כל סחורה או מוצר.
בעבודה מול ספקים סיניים יש להבדיל בין שני סוגים עיקריים של ספקים: יצרנים וספקים (בד"כ של מוצרי Brand לדוגמה: ליוויס ,משקפי אוקלי, סוני פלייסטישיין וכו...)
בסוג הראשון של הספקים מקרי הרמייה הינם מקרה נדיר, בד"כ מדובר ביצרן בעל מפעל גדול ומחזור יצור של מיליוני דולרים המעוניין ביצירת קשר שוטף עם הלקוח ולא בקשר חד פעמי ומודע לכך כי היקף ההזמנה הראשונית הינו קטן יחסית ובא לבדוק את איכות מוצריו ,שירות הלקוחות ואמינותו של הספק ועל כן הסיכוי לרמייה במקרה זה הוא קטן.
לעומת זאת בספקי מוצרי Brand המקרה הינו מסובך יותר: ספקים אלו הינם בד"כ One Man Show המפעילים את בית העסק מן המחשב הביתי וקשה לדעת אם עומד מאחור איש עסקים או ילד סיני המעוניין "לתת מכה" ולהעלם.
דרכי זיהוי נוכלים: אחת הדרכים הפשוטות ביותר שיבואנים אינם נוטים לתת לה תשומת לב מספקת היא המייל המתקבל מהספק: חשוב מאוד לשים לב לחתימת הספק בתחתית המייל,כלומר:
האם החתימה כוללת פרטי קשר רבים ,האם הספק מנסה להסתיר את מיקומו האם המייל "מרגיש" אותנטי, דוגמה לחתימה אותנטית ניתן לראות מטה:
John
Shenzhen Yufengda EL CO.,LTD
ADD: 3/F, Zhixiang Building, Liuxian Second Road, 71 District, Baoan, Shenzhen City, Guangdong Province. China
TEL: +86 755 27661015
FAX: +86 755 27661015
http://www.pop-yfd.com;
http://yfd-el.en.alibaba.com/
MSN: xujiangjiang@hotmail.com
ניתן לראות כי הספק מספק פרטי קשר מלאים הכוללים כתובת מלאה, דרכי תקשורת באמצעות פקס,טלפון ,מייל ,msn כמו כן מצויין אתר החברה בו ניתן לאמת את הפרטים הנ"ל.
בעוד שבחתימה מטה ניתן לראות כי כמעט שאין פרטים מזהים, מיקום הספק אינו ידוע ויהיה קשה מאוד לאמת את קיומו:
best regard
john
newestpopular.co.,ltd
בנוסף יש לשים למהירות התגובה של הספק:
נהוג להשיב למייל בד"כ לא יאוחר מ-24 שעות (מלבד ימי ראשון בהם העולם המערבי וסין נמצאים במנוחה), במידה ולא מתקבלת תגובה במהלך יממה ישנה סיבה לחשש: יכול להיות שהספק אינו בעל מחלקת שירות לקוחות או מכירות הדואגת להשיב למיילים של הלקוחות (ספק יחיד העובד מהבית) וכו...
במאמרנו הבא נסקור דרכי תשלום הנהוגות ביבוא וכיצד ניתן להתגונן על ידם ממעשי רמייה.
הכותב הינו סמנכ"ל שיווק ב-namneman.co.il : חברת און ליין המבצעת טיפול כולל בכל נושאי היבוא: מאיתור מוצרים דרך רכישה בטוחה מספקים ועד הגעת המוצר לדלת הלקוח
http://www.namneman.co.il
http://www.namneman.co.il